Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

No Comments

Catarare in Volos Grecia

Marian Cobarlie

Anul acesta, sarbatorile de Paste si ziua libera de1 mai au cazut cam in acelasi timp, asa ca le-am legat si facut o iesire de o saptamana.

O mica harta aici, nu foarte exacta,

Ne-a cam lua cateva luni sa ne hotaram asupra destinatiei. Vroiam sa fie plaja cu mare pentru familie, dar si ceva faleze de catarat. Dupa o mica discutie cu un amic, hotararea a fost categorica si unanima: Volos- Grecia.

Agios Ioannis

George Sandu este un catarator, care s-a stabilit in Volos, unde a si batut cateva trasee. Printre altele este si instructor de escalada si scuba. Daca are timp si mai face, il recomand cu caldura ca si ghid de escalada intr-un concediu aici (poate planifica foarte bine turele, ceea ce va salva foarte mult timp, si se pot vedea mult mai multe lucruri frumoase). Mai jos un topo de la el, care ne-a ajutat foarte mult.

Am ales partea estica a Pelionului- Agios Ioannis o zona muntoasa cu multa verdeata, lamai, portocali, milioane de flori, apa limpede. Am facut o alegere foarte buna, pentru familii este ideal (atmosfera este putin mai salbatica, duce catre 2 Mai, Corbu). Drumul a fost foarte bun, 16 ore, ultima parte a fost cam o ora de serpentine foarte stranse (o diferenta de altitudine mare pe distanta mica).

Greek coffe- Agios Ioannis

Ne-am cazat la Katerina Apparments, 200 euro/6 nopti per camera. Noi, fiind cu copilul am avut un apartament cu living si dormitor in aceeasi bani (din partea gazdei). In fiecare dupa amiaza, gaseam curat si o gustare pe masa (fructe sau prejiturele). Foarte curat, vedere la mare, gazda primitoare.

Taverna Agios Ioannis

Am catarat (facut baie) primele doua zile si ultima pe plaja Milopotomas, la 15 km distanta. Este o plaja paradisiatica, nu foarte aglomerata. In mai-iunie si septembrie-octombrie, este destul de lejer.

Sunt doua zone de catarat in Milopotomas- direct pe plaja cu nisip, sau mai la sud pe o plaja cu pietre, unde se poate face si putin bouldering.

Mylopotomas escalada

Pe plaja cu nisip nu este recomandat sa cateri pe primele trasee de langa apa. De la valuri sunt mereu ude, iar salinitatea ataca spiturile. In unele locuri sunt batute cate doua, unul langa altul. Am reusit sa rup unul (destul de usor), dar la dezechipare.

Salinitatea si spiturile

Trasee la aceasta faleza, nu foarte multe, dar indeajuns daca de duci la relax si nu hotarat pe grad.

Mylopotomas escalada

In Tsagarada, se afla si un platan, ce are peste 1000 de ani. Este impresionant, destul de gros, iar in jurul lui este aranjata o taverna linistita.

Tsagkarada platanul de 1000 de ani

Tsagkarada, platanul de 1000 de ani

In ziua 3 am fost la faleza St. Nicolas, de langa orasul Volos. Am pierdut mai bine de o ora, cautand dupa harta, dar doua telefoane catre George ne-au scos din incurcatura (pe langa terenurile de tenis).

St. Nicolas -faleza Volos

Aici sunt cele mai multe trasee, de toate gradele. Pe unde se lasa masina este si o apa curgatoare, ceea ce face aerul mai respirabil. Am catarat cateva trasee destul de frumoase si bine echipate. Lasarea intunericului ne-a trimis inapoi in Agios Ioannis.

Volos sunset

Am mai facut o tura cu un tren cu aburi (dar mai circula doar cel diesel), pe care trebuie sa il luam de langa orasul Volos.

Train Millies

L-am pierdut, asa ca l-am luat doar la intoarcere din Millies in Ana Lachonia. Trenul circula doar sambata si duminica. Si in Millies sunt trasee de catarat, dar nu am mai avut timp de ele (oricum ne propusesem o zi de plaja)

Tren aburi Pelion- Volos

Am vizitat putin si partea aceasta a Pelionului: este recomandata pentru viata de noapte, plaje cu apa mai calda, dar si mai tulbure (fiind un golf), si pentru iubitorii de urban. Am ajuns repede la concluzia ca tot in partea estica e mai bine.

Am mai descoperit o plaja goala- Plaka- la nord de portul Agios Ioannis. Aici este un mic peisaj paradisiatic. Muntele plin de verdeata se opreste pe plaja de nisip. Apa este limpede si curata, in sus pe deal vezi livezi de lamai si portocali, iar un parau coboara si se opreste direct in mare.

Plaka beach Agios Ioannis

Am avut norocul sa vedem si un grup de delfini ce imparteau mancarea cu pescarusii.

Delfini

Ne-a placut foarte mult atmosfera din Agios Ioannis. Fiind 1 mai nu era aglomerat, oamenii erau linistiti, tavernele nu prea pline. In noaptea de Inviere, localnicii greci s-au adunat la biserica, cu mic cu mare: si brutarul si cofetarul, ospatarul, bucatarul, vanzatorul de suveniruri sau pescarul. Dupa slujba, s-a iscat un murmur de bucurie si toata lumea s-a imbratisat cu toata lumea.

A doua zi, peste tot vedeai si miroseai miel la protap (mancare traditionala si la ei de Pasti).

Lamai Agios Ioannis

A fost un sejur relaxant ideal pentru a imbina familia cu cataratul.

Cobar

Submit a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.